Markanızı en akılda kalıcı şekilde temsil eden sembol, simge, yazı bütününe verilen genel isim logodur.
Logo kullanılarak; estetik bakış açısıyla hazırlanan, marka isminizin yer aldığı her alana uygun şablonlar ise kurumsal kimliği oluşturur. Bugün size herhangi bir marka ismini telafuz ettiğimizde aklınıza ilk gelen resim o markanın logosu olacaktır.
Hemen küçük bir test yapalım.
Shell, Ziraat Bankası, İş bankası, Cocacola, Apple, Facebook. Shell: Sarı kırmızı renklere sahip istiridye kabuğu. Bugüne kadar Shell’in logosuna dikkatli bakmadıysanız bunun bir istiridye kabuğu olduğunu dahi farketmemiş olabilirsiniz. Bu logoya dikkat etmemiş bile olsanız bu firma yapmış olduğu reklam ve kampanyalar ile eğer sizi kendisine çekmeyi başarıyor ise siz 500 metre önceden bu istiridye kabuğunu gördüğünüzde Shell’e yaklaştığınızı farkediyordunuz. İşte burada logonun bir marka için ne kadar önemli olduğunu kendi gözlerinizle görebilirsiniz.
Ziraat Bankası: Başak simgesi ve kırmızı bir renk ile birlikte hafızalara kazınan Ziraat Bankası yazı fontu geliyor aklınıza. İş Bankası: İ ve Ş harfleri üst üste konmuş bir şekilde doları anımsatan bir simge, koyu mavi ton bir zemin. Coca Cola: Bitişik ve italik 'Cococola' yazısı ve kırmızı. Coca cola öylesine bir popülerliğe ulaşmış durumda ki kurumsal imajında yer alan kırmızıya adını verecek bir ün kazanmıştır. Cocacola kırmızısı.
Apple: Isırılmış elma. Her alanda kendini tek bir sembol ile ifade edebiliyor. Facebook: Basit bir ‘f’ ve koyu mavi bir renk. Tüm bu saydıklarımız Logonun önemini en iyi anlatan örneklerdir.
Logonuzun belirlenmesi sonrasında kurum içi, kurumlar arası iletişim ağında ihtiyaç olabilecek tüm envanterlere kurumsal kimlik çalışması yapılır. Kartvizit, antetli kağıt, diplomat zarf, dijital ya da baskılı fatura şablonları, promosyon ürünleri, araç giydirme ve daha birçok alanda sizin kurumsal çizginizi oluşturacak ve ilk bakışta siz olduğunu anlattıracak çalışmaların tümü logo ve kurumsal kimlik çalışmalarını oluşturur. Bu yolda doğru yönde yürüyebilmek için öncelikle istek ve beklentilerinizi dikkate alarak, markanızın hangi alanda, hangi amaç ve doğrultuda hizmet sunduğunu anlayabilmek bizim için çok önemlidir.
Bu aşama sonrasında dijital olarak tarafınıza sunulacak çalışmalardan birini seçmeniz 1. Aşamayı oluşturur.Logonun belirlenmesi ardından marka için uygun olduğunu düşündüğünüz logo referans alınarak ihtiyaç duyduğunuz kurumsal kimlik elamanlarının tasarım çalışması yapılır.
Bu kurumsal kimlik çalışmaları ile birlikte ek olarak size kurumsal kimlik klavuzu teslim edilir. Bu kılavuz içerisinde logonuzun doğru ve yanlış kullanımları yer alır. Logonun hangi fontlardan neleri esas alarak oluşturulduğu, farklı kullanım alanları hakkında bilgi verilir. Elinizdeki bu kılavuz ile basılı ve dijital mecrada yapılacak her işinizde logonun ve logoyla bağlantılı ürünlerin hangi şekilde kullanılacağının haritasını edinmiş olursunuz.